miercuri, 14 iulie 2010

Am casa-n panta. Literally

sau

De ce wannabe-Hitlerul Constantei trebuie sa plece in Brazilia URGENT si DEFINITIV

Pentru ca zilele trecute, o bucata din strada mea s-a surpat.
E sinistru sa vezi la TV oameni disperati care isi pierd locuintele datorita inundatiilor si, in n->∞ cazuri, datorita neglijentei autoritatilor care se pare ca au cu totul alte probleme decat indiguirile, stoparea sapaturilor si a defrisarilor irationale, consolidarea zonelor cu risc, etc.
E si mai sinistru sa iti dai seama ca diferenta dintre situatia ta si a lor o fac cateva zeci de metri. (nu stiu cati, nu am ajuns inca la locul faptei sa constat).

Nu am putut niciodata sa il sufar pe Mazare. De ce?
Pentru ca trotuarele din Constanta sunt numai gropi de cand ma stiu. (Daca credeti ca Bucurestiul are trotuare mizerabile, sa stiti ca se poate mult mai rau.)
Pentru ca in loc sa ingrijeasca si sa dezvolte ceea ce exista la noi pe litoral (avem copaci foarte frumosi care fac si umbra!) el face afaceri cu palmieri bolnavi pe care ii implanta in ghivece in mijlocul strazii.
Pentru ca pe plaja Modern care stralucea cand eram mica + alte plaje constantene cresc acum buruieni si gunoaie, iar animalu cere taxa de intrare in Mamaia tuturor celor ce n-au numar de CT (deci si mie).
Pentru ca la Miga si in portul Tomis a plantat niste deseuri de fier picate din cala vreunui OZN care, dand platourilor cu pietris si iarba ingalbenita un iz de District 9, se vor arta moderna.
Pentru ca pe marele corso al metropolei autoproclamate ai drept in fata Tomis Mall, langa tine un sir de palmieri, iar la nici 3 metri distanta, stanga si dreapta, pe strazile perpendiculare, case daramate si pirande cu plozi care se pisa-n sant.
Pentru ca imi aduc aminte cum aratau peninsula si centrul istoric acum 15 ani, cu strada principala larga, aerisita, cu oameni iesiti la plimbare, cu restaurante si magazine faine.
Pentru ca vad zilnic cum arata acum, din an in an mai rau.
Chiar si in intersectia de langa prefectura (!!) alaturi de un aranjament kitschos nou aparut cu celebra lupoaica in centru, la 0.5m distanta un alt tiganus cu bale la gura se pisa in sant, iar imediat langa, trotuarul e ocupat de fast fooduri ordinare cu mesele in strada pe ambele parti, (da, fix langa pisacios) printre care abia ai loc sa treci. Magazinele au disparut de mult.
Pentru ca in acea zona care reconditionata si ingrijita ar fi aratat absolut superb, de pe fiecare casa, in fiecare an, in fiecare luna si zi, mai urla cate o pisica vagaboanda, se mai oplosesc cateva ciori, mai cade cate un geam, cate o caramida, cate un zid. Ma-ntreb cat va mai sta-n picioare Casa cu Lei.
Vilele lui Mazare insa, au temelii solide, iar numele lui e pe placuta fiecarui palmier si peste vopseaua fiecarui autobuz.
Iar in “Zona Metropolitana Constanta” (declarata de el ca atare), a inceput de vreun an-doi “Programul de pietruire a ulitelor de pamant”. (Nu, nu e o gluma!)

Pentru ca anul trecut, acestei creaturi careia nici nu-i mai gasesc apelative potrivite i s-a sculat sa constuiasca un nou mall. Unde? In rapa, pe strada mea. A scos din radacini toti copacii, a ciopartit faleza, a furat jumatate din sosea (care si asa avea cate o singura banda pe sens), a sapat, a sapat, a sapat. De siguranta oamenilor care locuiesc acolo l-a durut in pvla.Vilele lui stau bine unde stau. Eu insa stau acum in rapa. Am casa-n panta, literally. Si aud ca toata strada e in pericol de cadere.

Au mai fost cazuri de prabusiri in Constanta. Cu ocazia uneia s-au descoperit edificiul cu mozaic si alte ruine. Cu ocazia alteia, cand era tata mic, au cazut doua strazi intregi (nu exagerez!) aproape de fosta locuinta a bunicilor. Nu stiu ce cauze au avut prabusirile alea. Dar faleza mea era solida pana au venit ei cu buldozerele si au golit si in interior spatiu pentru nush ce galerii.
Asa ca macar de data asta, putzoiul care se joaca de-a nazistu si cireada lui se vor apuca de treaba si VOR FACE CEVA, pentru ca altfel la urmatoarea furtuna urata strada mea cade din vina lor. Si blocul meu ajunge-n port. 
Sambata ma intorc la Constanta. Am sa vad cu ochii mei miraculosul crater…Cica in parcarea mea inca se poate intra cu masina, celelalte sunt blocate…

PS: scuzati vocabularul, in caz ca nu va place. Eu una consider ca m-am exprimat delicat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu