vineri, 3 decembrie 2010

Bestie pe cer de sarma


Faceti cunostinta cu Draco, dragonul.
Draco e usor de gasit (imediat langa Ursa Minor, la vest de ea). Aproape ca incadreaza cu coada Steaua Polara intr-un semicerc. E o constelatie circumpolara, asta insemnand ca, spre deosebire de altele, el nu apune niciodata in tara noastra. In orice moment m-as uita pe un cer senin, il voi vedea undeva. Si chiar daca e innorat si nu-l vad, el e mereu acolo.



Intentia initiala a fost sa incep seria de constelatii cu Orion, dar Orion e ceva mai complex si nu am acum materialele pe care le-as fi vrut. Asa ca prima constelatie pe cerul meu de sarma este el… My favourite.
L-am descoperit recent, abia de cand am inceput cursul de astronomie.
De fapt, pana sa incep cursul, singurele constelatii ale caror configuratii le stiam erau cele zodiacale plus Carul Mare, Carul Mic si Cassiopeea, pe care mi le aratase mama. Cele zodiacale le-am tinut minte de cand aveam vreo 9 ani si am fost la planetariu in Constanta. Aveam creion si hartii la mine si pana sa inceapa prezentarea am desenat tot ce-am vazut pe panourile de pe pereti :P. Si pana sa inceap cursul, Casiopeea a fost singura constelatie pe care o puteam recunoaste pe cer oriunde si oricand. Nu stiu de ce a fost tocmai ea. Asa s-a nimerit.
Acum insa le invat pe toate, inclusiv cele din emisfera sudica.
Va dati seama ce fericita am fost cand aflat ca exista si un dragon pe cer.:D Si e asa de frumos, si se vede mereu...:X


Asa ca acum imi construiesc propriul cer in sarma. Si o sa port la gat bucatele din el.
O sa mai apara multe: Orion, Libra, Cassiopeea, Capricornus, Taurus, Cetus, Leo… si-apoi mai vedem…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu